سئو وب سایت

آشنایی با دو مفهوم کپی رایتینگ و کپی رایتر

کپی رایتینگ و کپی رایتر

این روزها بقای کسب و کارها و رونق بخشی به آن ها روی یک پاشنه می چرخد و آن هم تولید محتوای اصولی و جذاب است. آیا تا به حال برایتان رخ داده است که با محتوایی گیرا و قلمی قوی روبرو شوید و به قدر جذب آن شوید که تا انتهای محتوا را یک نفس و بی وقفه دنبال کنید؟ قطعا اینگونه مواقع به قدری در جریان آن محتوای خوب حل می شوید که خودتان هم متوجه نخواهید شد چگونه به پایان آن رسیدید. در این مقاله با دو مفهوم کپی رایتینگ و کپی رایتر آشنا می شویم.

برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این قصه حکایت از یک چیز دارد و آن هم این است که نویسنده متن یک کپی رایتر خوش قلم و حرفه ای بوده و به اصول کپی رایتینگ به خوبی واقف بوده است. او به خوبی می دانسته که چگونه باید شما را با خود همراه و هم مسیر کند. اگر می خواهید بدانید کپی رایتینگ چیست و کپی رایتر چه می کند در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با دو مفهوم کپی رایتینگ و کپی رایتر

اگر بخواهیم قدم صفر در کپی رایتینگ را همین اول کار بیان کنیم باید به توانایی نوشتن یک عنوان خوب و درجه یک اشاره کنیم. محتوایی که جذابیت بالایی داشته باشد اما عنوان آن چنگی به دل نزند بی شک تعداد زیادی از مخاطبان را از دور شما پراکنده خواهد کرد. اولین چیزی که افراد برای خواندن یک متن تبلیغاتی به آن نگاه می کنند عنوان متن است.

تعداد افرادی که عنوان را مطالعه می کنند پنح برابر تعداد افرادی ست که سراغ متن اصلی می روند پس اگر در نوشتن عنوان خوب تیرتان به سنگ بخورد همین حالا با مخاطبان تان خداحافظی کنید.

سئو سایت در خوزستان
مطلب مرتبط

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ متنی جذاب، ساده، روان و صمیمی است که افراد را به تعامل با یک کسب و کار و اقدام برای خرید و یا دریافت خدمات مشتاق می کند. اشتباه نکنید کپی رایتینگ صرفا در نوشتن یک رپورتاژ یا متن تبلیغاتی خلاصه نمی شود. این متن باید به قدری هنرمندانه، زیرکانه و روانشناسانه نوشته شود که مخاطب به طور ناخودآگاه هم قدم با شما شود.

با نوشتن متنی خشک و عاری از احساسات بی شک مخاطبان را از خود نا امید خواهید کرد چرا که مخاطب امروزی بسیار باهوش است و تفاوت تلاش مذبوحانه شما برای فروش و تبلیغات را با یک محتوای تبلیغاتی حرفه ای و زیرپوستی تشخیص می دهد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت  سئوکار در کرج  با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بی شک اگر مخاطب حس کند در وهله اول قصدتان بی هیچ مقدمه ای فروش و ارائه خدمات به اوست کمی جا می خورد و احتمالا دیدگاه منفی به شما پیدا خواهد کرد. بنابراین کپی رایتینگ باید به شکلی نامحسوس و زیرکانه مخاطبان را به انجام اقدامات سودآور برای یک مجموعه ترغیب نماید.

استفاده از قدرت کلمات در کپی رایتینگ

در copy writing باید از قدرت کلمات استفاده کنید. حتما شما هم بارها این جمله را شنیده اید که قدرت کلمات کم از قدرت گلوله ها ندارند. تاثیر این حرف را را به واقع در کپی رایتینگ خواهید دید. آنجا که با استفاده از کلمات تاثیرگذار و اثربخش می توانید یک معامله سودآور را جوش دهید و یا حجم زیادی از مخاطبان را چون یک آهنربای قوی به خود جذب کنید.

راهنمای استفاده از Google light house
مطلب مرتبط

نشانه گیری ذهن ناخودآگاه مخاطب در کپی رایتینگ

شما در copy writing باید قبل از هر چیز به مخاطبان خود آگاهی بخشی کنید و یکراست سراغ اصل مطلب نروید. اینکه بدون مقدمه چینی و ایجاد صمیمت افراد را به خرید تشویق کنید اصلا جلوه خوبی ندارد. بنابراین توصیه می شود که با ایجاد یک تصویر ذهنی زیبا در خاطر مخاطبان با نیازهای او همراه شوید و به شکل نامحسوس از نیازهای مشتری و خدماتی که شما می توانید در راستای مرافع سازی آن ها ارائه دهید صحبت کنید.

شما در کپی رایتینگ باید ذهن ناخودآگاه مخاطب را نشانه بگیرید و سعی کنید خود را در آن بخش از ذهن او ماندگار نمایید تا تلنگری برای بعدها به او زده شود. استفاده از کلمات خشک و بی روح آن هم به صورت قطاری اصلا شیوه جالبی برای کپی رایتینگ نیست.

چه تفاوتی بین کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر وجود دارد؟

هر چند که کارشناسان تولید محتوا هم می توانند copy writer باشند اما عمده وظیفه کارشناسان محتوا تولید محتوایی است که صرفا جذابیت و خوانایی داشته باشد. این متن لزوما یک متن ترغیب کننده برای خرید نیست. بلکه می توانند متنی غنی و جالب باشد که صرفا قصد دارد مخاطب را برای لحظاتی با خود همراه کند. اما داستان در copy writing کمی متفاوت است.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کپی رایتر باید تلاش کند تا اشتیاق و میل مخاطب را برای ایجاد تعامل با یک کسب و کار برانگیزد و این همان نکته ی مهم و ظریفی ست که باید در کپی رایتینگ رعایت شود. کپی رایتر باید به تکنیک های بازاریابی اشراف داشته باشد و محتوا را بر مبنای افزایش فروش تدوین نماید.

KPI سئو چیست و چطور تعیین می شود؟
مطلب مرتبط

کپی رایتر باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

یک کپی رایتر حرفه ای باید مجموعه ای از مهارت ها را دارا باشد. داشتن خلاقیت در نگارش محتوای مخاطب پسند اولین و مهمترین ویژگی آن است. او باید شناخت درستی از بازار داشته باشد، در نویسندگی قلمی قوی داشته باشد، آشنا به ادبیات جامعه هدف باشد، دایره واژگان وسیعی داشته باشد، محصولات و خدمات یک شرکت را به خوبی بشناسد، دغدغه های ذهنی مصرف کنندگان را بداند، نیازهای روز بازار را بداند، از رسانه ها شناخت کافی داشته باشد، آشنا به قوانین سئو باشد، مهارت بازاریابی داشته باشد و به ابزارهای مختلف تولید محتوا آشنایی خوبی داشته باشد.

نتیجه گیری

هدف اصلی و نهایی یک کپی رایتر رشد و موفقیت یک مجموعه تجاری می باشد. تاثیر یک متن کپی رایتینگ خوب به قدری ست که می تواند جذب مشتریان و افزایش سطح فروش را به عینه مشاهده کرد. کپی رایتر باید در تلاش باشد تا با یک متن قوی مخاطب را برای خرید و یا دست کم برای تحقیق کردن در مورد یک برند تجاری تشویق کند.

استفاده از سرفصل ها و عناوین جذاب و خواندنی، استفاده از کلمات تاثیر گذار، ایجاد حس اعتماد، عدم اغراق بیش از حد در نگارش متن و آشنایی به شیوه های نوین بازاریابی از مهمترین کارهایی ست که یک copy writer برای رسیدن به این هدف انجام می دهد. سئو وب سایت خود را به تیم حرفه ای پالیز محتوا در کرج بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *