سئو برای یک سایت از اهمیت بالایی برخودار است. هر سایتی که سئو بهتری داشته باشد بهتر دیده خواهد شد و بازدیدکنندگان بیشتری خواهد داشت. برای این که یک سایت، سئوی خوبی داشته باشد باید به نکات متعددی توجه کرد. یکی از این نکات توجه به تگ کنونیکال است که از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به این موضوع پرداخته شده است که تگ کنونیکال چیست.
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
تگ کنونیکال چیست؟
یکی از چیزهایی که یک سئوکار خوب باید بلد باشد، استفاده از تگ کنونیکال است. اما تگ کنونیکال چیست؟ اجازه دهید با یک مثال برای شما بگوییم که این تگ چیست. فرض کنید که شما دارای یک وبسایت هستید و در آن مشغول تولید محتوا هستید. در این وبسایت شما دارای دو صفحه هستید که مطالب آن مشابه یکدیگر هستند اما افراد هدف متفاوتی دارد. شما هر کدام از این صفحه ها را برای بازدیدکنندگان مجزایی ایجاد کرده اید.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
گوگل اما این دو صفحه را مثل هم می بیند و به شما خطای محتوای تکراری می دهد. این باعث می شود تا رتبه شما در گوگل کاهش پیدا کند و از اعتبار سایت شما کاسته شود.
شما مجبور بوده اید محتوای تکراری تولید کنید اما گوگل این را یک امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد. در اینجا چه باید کرد؟ خود موتورهای جستجو برای رفع این مشکل، تگی را به نام تگ کنونیکال قرار داده اند. زمانی که مجبور هستید از محتوای تکراری استفاده کنید از این تگ استفاده می کنید. با این تگ یک صفحه را به عنوان صفحه اصلی یا اورجینال انتخاب می کنید و این را به موتور جستجو اعلام می کنید. شما با تگ کنونیکال به موتورهای جستجو می گویید که به جز صفحه اصلی، برای صفحات دیگر ارزش گذاری نکند و از آنها چشم بپوشد. همه ارزش گذاری و اعتبارسنجی به صفحه اصلی تعلق می گیرد.
تگ کنونیکال چگونه استفاده می شود؟
اگر به کدنویسی سایت مشغول هستید و سایتی اختصاصی دارید و می خواهید از تگ کنونیکال استفاده کنید پس تگ کنونیکال در تگ هد سایت شما و در کنار متاتگ ها قرار می گیرد. شما به راحتی می توانید تگ کنونیکال را در صفحه کد مشاهده کنید. به راحتی آدرسی صفحه اصلی را در آن قسمت وارد کنید تا زمانی که ربات گوگل صفحه را می خواند و متوجه تکراری بودن آن می شود بفهمد که این صفحه به یک صفحه اصلی ارجاع داده شده است و در نتیجه آن را ارزش گذاری نکند.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت سئوکار در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
برای کسانی که از سایت وردپرسی استفاده می کنند استفاده از تگ کنونیکال به راحتی انجام می شود. شما به صفحه ای که دارای محتوای تکراری است و می خواهید آن را به صفحه اصلی کنونیکال بدهید، می روید. شما با استفاده از افزونه یوست سئو می توانید به راحتی تگ کنونیکال را راحتی انجام دهید. در پایین به تنظیمات یوست سئو بروید. به قسمت تنظیمات پیشرفته آن بروید. آن را باز کنید تا در بخش پایین آن شما نشانی قانونی یا کنونیکال را مشاهده کنید. آدرس صفحه اصلی را در آن وارد کنید. منظور از صفحه اصلی همان صفحه ای است که محتوای اصلی و اورجینال شما در آن قرار دارد.
جریمه گوگل از اعتبار و رتبه سایت
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید به سایتی به جز سایت خود صفحه هم کنونیکال بدهید. یعنی برای مثال ممکن است شما دو سایت داشته باشید. می توانید صفحه را به سایت دیگر کنونیکال بدهید. دقت داشته باشید که اگر آدرس را به صورت درست وارد نکنید و گوگل نتواند صفحه اصلی شما را تشخیص دهد، آنگاه موتور گوگل گیج خواهد شد و در نتیجه سایت شما را جریمه خواهد کرد . با جریمه گوگل از اعتبار و رتبه سایت شما کاسته خواهد شد.
به جز افزونه یوست سئو(Yaost SEO) شما می توانید از افزونه های دیگری مانند RankMath نیز استفاده کنید. می بینید که استفاده از تگ کنونیکال کار آسانی است و باعث می شود که گوگل به شما نمره منفی ندهد.
تگ کنونیکال از اهمیت برخوردار است چون خزنده گوگل می داند که کدام صفحه از میان چند صفحه تکراری را باید ایندکس کند و در نتایج جستجو به نمایش بگذارد. به دلایل مختلفی ممکن است که در یک سایت، صفحاتی با محتوای تکراری وجود داشته باشد. دقت داشته باشید که تگ کنونیکال حالت پیشنهادی به موتور جست و جو دارد نه دستوری.
چند نکته درباره تگ کنونیکال
۱٫از آدرس کامل URL استفاده کنید:
آدرس کامل همراه با پیشوندها و پسوندها را در قسمت تگ کنونیکال وارد کنید.
۲٫بیش از یک تگ کنونیکال برای یک صفحه به کار نبرید
۳٫برای صفحات دیگر نیز از تگ کنونیکال استفاده کنید:
حتما لازم نیست دو صفحه از لحاظ محتوا عینا شبیه هم باشند تا شما از تگ کنونیکال برای آن استفاده کنید. برای صفحاتی که مطالب مشابه یکدیگر دارند و اکثر محتوایشان شبیه هم است نیز از این تگ استفاده کنید.
۴٫از تگ کونیکال متعدد استفاده نکنید:
اگر برای یک صفحه از چند تگ کنونیکال استفاده کنید گوگل همه آنها را نادیده خواهد گرفت.
جالب است که بدانید این تگ اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط یاهو و بینگ به مردم معرفی شد. ایده استفاده از آن کار آسانی بود اما نکات متعددی داشت که باید به آنها توجه داشت. امروزه خیلی راحت و با استفاده از روش های مختلف می توان از این تگ استفاده کرد تا صفحات با محتوای تکراری، اعتبار سایت شما را پایین نیاورند. حتما این تگ را به خاطر داشته باشید و در سایت خود برای صفحات تکراری از آنها استفاده کنید.
اگر دوست دارید تا سایتی با محتوای مناسب و سئوی خوب داشته باشید می توانید روی پالیزمحتوا حسابی ویژه باز کنید. پالیز محتوا با تجربه ای عالی در زمینه تولید محتوا و سئو می تواند رتبه شما را در سایت گوگل ارتقاء دهد و باعث شود تا سایت شما بهتر دیده شود و بازدیدکنندگان آن بالا برود.