سئو وب سایت

همه آنچه که درباره سئو منفی باید بدانید

سئو منفی

همه شما می دانید که هر چقدر که سئوی یک وبسایت بهتر باشد، در موتورهای جستجو( مانند گوگل) نیز بهتر دیده خواهد شد. اما شاید برایتان جالب باشد که ما چیزی به نام سئوی منفی داریم که باعث بدتر شدن رتبه سایت می شود. در این مطلب به سئو منفی پرداخته شده است و چیزهایی که باید درباره آن باید بدانید.

برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

سئو  منفی چیست؟

پیش از آن که درباره سئوی منفی توضیحاتی داده شود از شما می پرسیم که آیا برای رقابت های ناجوانمردانه در عرصه سئو امادگی دارید؟ خیلی اوقات است که افراد در فضای اینترنت به جای آن که به بهبود رتبه سایت خود بپردازند سعی می کنند تا با انجام کارهایی، رتبه سایت رقیب خود را کاهش دهند. این کار با نام سئو منفی شناخته می شود.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در واقع در این نوع سئو، افراد به جای بالا بردن خود دیگران را به پایین می کشند. در سئوی منفی افراد با روش ها و تکنیک های کلاه سیاه سعی می کنند تا بازدید سایت رقیب خود را پایین بیاورند و باعث شوند تا گوگل آنها را جریمه کند. برای این که در دام سئوی منفی نیفتاد باید تکنیک های سئو منفی را  به خوبی شناخت. در زیر به این تکنیک های سئو منفی پرداخته شده است.

تکنیک های سئو منفی

افرادی که از سئو منفی برای تخریب سئوی وبسایت رقیب خود استفاده می کنند از تکینک های مختلفی استفاده می کنند که در زیر به آنها پرداخته شده است:

یو آر ال فارسی بهتر است یا انگلیسی؟
مطلب مرتبط

۱٫لینک سازی مخرب:

یکی از کارهایی که برای تخریب سئوی یک وبسایت انجام می شود این است که برای آن لینک سازی مخرب انجام می شود تا باعث حساسیت گوگل شود و وبسایت را به داخل الگوریتم پنگوئن می اندازد.

لینک سازی ها در این نوع سئو چند ویژگی دارند:

  • لینک ها از سایت های با اعتبار دامنه پایین و امتیاز اسپم بالا هستند
  • تعداد بالایی لینک دارند
  • تمرکز این لینک ها روی صفحه اصلی و صفحات مهم و دارای جایگاه یک وبسایت است
  • انکرتکست های یکسان دارند : به کلمات موجود در یک متن که به سایتی (صفحه) دیگر لینک میشوند انکرتکست گفته می شود.
  • لینک ها از سایت  هایی هستند که ارتباط موضوعی با سایت هدف و قربانی ندارند
  • این لینک ها همگی فالو هستند

دو روش جلوگیری از تاثیر این تکنیک سئو

۱٫با لینک سازی معتبر ، از تاثیر لینک های مخرب بکاهید:

شما با لینک سازی از سایت های با امتیاز اسپم پایین، اعتبار دامنه خود را بالاتر می برید و از این طریق تخریب لینک سازی مخرب سئو منفی را کاهش می دهید.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت  سئوکار در کرج  با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۲٫بخشی از لینک های مخرب را حذف کنید و فعالیت های کلاه سفید خود را ادامه دهید:

با این کار از تاثیر سئوی منفی برای وبسایت خود خواهید کاست. برای حذف لینک های مخرب و معرفی آن به گوگل می توانید از Disavow Tool استفاده کنید.

۲٫هک کردن وبسایت:

  • تکنیک دوم سئو منفی این است که وبسایت قربانی هک می شود و تغییراتی در آن ایجاد می شود. زمانی که هک صورت گرفت و فرد مخرب وارد سایت شد کارهایی را برای تخریب سئو انجام می دهد که در زیر به آنها اشاره شده است:
  • تولید صفحات زیاد اما کم ارزش
  • لینک سازی برای سایت های مخرب و غیر مرتبط
  • مسدود کردن دسترسی ربات های گوگل به صفحه های مهم و ارزشمند وبسایت قربانی
  • دستکاری کردن کدهای وبسایت با هدف نمایش متفاوت محتوا برای گوگل و کاربران
  • از دسترس خارج کردن وبسایت با حمله به سرور آن
  • فعال نمودن اسکریپت های مخرب یا سنگین با هدف استخراج ارزهای دیجیتال
همه چیز درباره تفاوت های میان SEM و SEO
مطلب مرتبط
شرح موارد بالا

هر کدام از موارد بالا می توانند باعث شوند تا رتبه شما در گوگل پایین بیاید و گوگل شما را در وضعیت پایین تری قرار دهد. برای این که جلوی این تکنیک سئو منفی گرفته شود یک فرد باید از راه های ورود به یک وبسایت یعنی اطلاعات کاربری، حفره های امنیتی کدنویسی و حفره های امنیتی سرور محافظت کند. برای اطلاعات کاربری باید رمز ورود قدرتمندی انتخاب کرد و صفحات ورود وبسایت را مخفی کرد.

برای حفره های امنیتی کدنویسی باید هسته های اصلی سایت و افزونه ها را اپدیت کرد و اطلاعات آپلودشده روی سایت را پاکسازی کرد. برای حفره های امنیتی سرور نیز باید از اشغال آن جلوگیری کرد یا از ابزارهای جانبی مثل CloudFlare برای این منظور استفاده کرد.

۳٫تخریب کردن برند و نشر محتوای انتقادی:

  • یکی دیگر از تکنیک های سئو منفی این است که شخصیت و برند سایت شما تخریب شود. خیلی از کاربران زمانی که وارد سایت شما می شوند به نظرات نیز توجه می کنند. امروزه برای استفاده از خدمات یک وبسایت، خیلی ها به سراغ نظرات می روند. در این زمینه کارهای زیر برای تخریب برند می تواند انجام شود:
  • نوشتن نظرات منفی در بخش خدمات یا محصولات وبسایت
  • انتشار مقالات منفی و انتقادی درباره وبسایت در فروم ها و سرویس های وبلاگ دهی
  • گزارش کردن صفحات سایت به عنوان اسپم به گوگل
  • حذف شرکت شما از نقشه گوگل یا درج نظرات منفی در این فضا

جلوگیری از تخریب برند

برای جلوگیری از این تخریب برند و شخصیت وبسایت خود از طریق سئو منفی، شما باید به طور مستمر رضایت کاربران وبسایت خود را پایش کنید، با کاربران ارتباط بگیرید و تعامل داشته باشید، اخبار و اطلاعات سایت خود را در سایت های تخصصی و دیگر جاها منتشر کنید و نظرات اسپم و صفحات مخرب را به گوگل گزارش دهید. درست است که گوگل سعی کرده است تا حد امکان جلوی سئو منفی را بگیرد اما همچنان این تکنیک ها می توانند اثرگذاری داشته باشند. پس به این موضوع توجه کنید و حواستان نسبت به این موضوع جمع باشد.

همه چیز درباره ی روش های افزایش ctr سایت
مطلب مرتبط

اگر برای وبسایت خود دنبال تولید محتوای مناسب هستید یا این که می خواهید سئوی وبسایتتان را بهبود بخشید می توانید روی شرکت پالیزمحتوا حسابی ویژه باز کنید. ما با تعرفه ای عالی به تولید محتوا برای وبسایت ها می پردازیم  و کارهای بارگذاری و سئو را نیز به خوبی انجام می دهیم. می توانید برای انجام سفارش یا کسب اطلاعات درباره نحوه کار با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *