یکی از مهم ترین ارکان وب سایت، کاهش ترافیک وب سایت است. دلیل اهمیت بالای ترافیک وب سایت این است که ۹۹٫۹۹ درصد صاحبان وب سایت ها خواهان افزایش بازدید کنندگان و در نتیجه ی آن، خواهان افزایش کسب درآمدشان هستند. بازدید می تواند برای سایت های مختلف معنای متفاوتی داشته باشد.
به عنوان مثال، برای سایت های رسانه ای ترافیک می تواند منبع درآمد حاصل از تبلیغات باشد و یا برای فروشندگان و صاحبان تجارت الکترونیکی، بازدید به معنی فروش مستقیم محصولات است. برخی از سایت ها ممکن است هیچ محصولی برای فروش نداشته باشند یا ممکن است برای آن ها افزایش بازدید از محتوایشان به عنوان یک برد محسوب شود. وقتی میزان بازدید از سایت شما کاهش می یابد و دچار کاهش ترافیک وب سایت می شود، رتبه سایت نیز به احتمال زیاد تغییر می کند و با افت ترافیک سایت مواجه می شوید.
در ادامه همراه سایت پالیز محتوا همراه باشید علت های کاهش ترافیک وب سایت آشنا شوید.
برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش تکنیک های سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
علت های کاهش ترافیک وب سایت چیست؟
استفاده از کلمات کلیدی نامناسب
اگر سایت شما سال ها در عرصه ی دیجیتال بوده است اما دچار کاهش ترافیک وب سایت شده است، ممکن است به این دلیل باشد که کلمات کلیدی مناسبی را استفاده نکرده اید. به رفتار بازدیدکنندگان خود فکر کنید و هدف آن ها را با کلمات کلیدی مقایسه کنید که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند.
آیا از اصطلاحات صنعت خود یا کلماتی که هدف مخاطبانتان به دنبال آن ها هستند استفاده می کنید؟ یا در مقابل از کلماتی استفاده می کنید که ممکن است با آنچه مشتریان بالقوه شما می خواهند همسو نباشد؟
بسیاری از افراد یک سوال را به صورت های مختلفی جستجو می کنند و اینگونه قادر به یافتن پاسخ یا راه حل برای مشکل خود هستند. مهندسان در گوگل توانایی درک زبان طبیعی خود را توسط این موتور جستجو بسیار بهبود بخشیده اند. امروزه افراد می توانند به زبان طبیعی تر و نزدیک به انسان ها تایپ کنند تا نتیجه مورد نظر خود را بگیرند. بنابراین اگر مطالب خود را به زبان ساده تری بیان کنید و آن ها را در سطح انسان ها نگه دارید، رتبه بندی برای آن موارد آسان تر خواهد بود و شاهد کاهش ترافیک وب سایت خود نخواهید بود.
موتورهای جستجو نیز در سال های اخیر این پدیده را مورد بررسی قرار دادند. آن ها به جای اینکه تنها به چند کلمه کلیدی اعتماد کنند، وب سایت ها را بر اساس جملات کامل و سایر عناصر با زبان طبیعی انسان گونه رتبه بندی می کنند. بنابراین در ابتدا بهتر است که به کلمات و عبارات کلیدی خود نگاه کنید.
اگر از کلمات کلیدی قدیمی یا عمومی استفاده می کنید، باید استراتژی خود را به روز کنید تا دچار کاهش ترافیک وب سایت نشوید. در موضوع کاهش ترافیک وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی امری بسیار مهم تلقی می شود.
برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو یوتیوب با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ریدایرکت ها دچار مشکل شده اند
اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید، به یک سرور جدید منتقل می شوید یا هرگونه تغییر ساختاری در سایت خود ایجاد می کنید، احتمالاً افت رتبه ای را مشاهده خواهید کرد. مگر اینکه یک برنامه هدایت ۳۰۱ مناسب داشته باشید.
تغییر مسیرها و ریدایرکت های خراب بدترین کابوس هر متخصص سئو است. هنگام استفاده از تغییر مسیر ۳۰۱، باید مطمئن شوید که نقشه های سایت XML، برچسب های متعارف و لینک ها نیز به روز شده اند.
تغییر مسیر ۳۰۱ مانند تغییر آدرس در وب است. این اعلان به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه، به چندین صفحه و یا کل وب سایت شما منتقل شده است. بدون شک شما باید بازدید کنندگان وب سایت خود را به آدرس جدید و نه آدرس قدیمی خود ارسال کنید. اگر این کار به درستی انجام شود، رتبه خود را از دست نخواهید داد و با افت ترافیک وب سایت مواجه نمی شوید.
همچنین به دلیل محتوای تکراری مشکلی پیش نمی آید زیرا موتورهای جستجو هم آدرس وب قدیمی و هم جدید شما را فهرست بندی می کنند.
برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو انگلیسی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
گوگل سایت شما را مجازات کرده است
اگر افت ناگهانی و قابل توجهی در رتبه وب سایت خود و کاهش ترافیک وب سایت و بازدیدکنندگان خود را مشاهده کنید، می تواند نشانه این باشد که گوگل سایت شما را جریمه کرده است. اقدامات دستی به جای دستیابی در نتیجه به روزرسانی های الگوریتمی، به صورت دستی اعمال می شوند.
اگر سایت شما همچنان در سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و یا بینگ رتبه پیدا می کنند، این تقریباً علامتی است که گوگل شما را مجازات کرده است. مجازات شما توسط گوگل می تواند دستی یا اتوماتیک باشد، بدین ترتیب شما باید مشکل را برطرف کرده و مجازات گوگل را رفع کنید. بهترین راه برای شروع این است که به اعلان های داخل حساب کنسول جستجوی گوگل خود نگاه کنید.
متا اطلاعات نامناسب دارد
در حالت کلی از اطلاعات متا یا برچسب های متا استفاده می شود تا به موتورهای جستجو بگویید سایت شما چه اطلاعاتی را ارائه می دهد. یکی از مهم ترین انواع مواردی که به بالا بردن رتبه بندی سئو شما کمک می کند، برچسب عنوان و یا همان متا است.
انواع دیگری از اطلاعات متا که می توانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند، عنوان ها و توضیحات متا هستند. هنگام ارائه اطلاعات متا خود از عدم تطابق خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر تاریخ مقاله ای را در سایت خود تغییر دهید، حتماً آن را در توضیحات متا نیز تغییر دهید.
قطعاً شما می خواهید از تکثیر اطلاعات متا یا استفاده از عناوین بی معنی و عمومی مانند “صفحه اصلی” خودداری کنید. شما باید از برچسب های عنوان خاص تری که شامل کلمه کلیدی هدف شما هستند استفاده کنید. اگر از یک عنوان برای چندین صفحه استفاده کنید، نه تنها کاربران خود را گیج می کنید، بلکه در نهایت در SERP با خود رقابت می کنید. موارد ذکر شده موضوعاتی هستند که در کاهش ترافیک وب سایت می تواند تاثیر داشته باشد.
برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو وبلاگ با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
نکاتی در مورد کاهش ترافیک وب سایت
در کنار تمامی نکات گفته شده این مقاله درباره کاهش ترافیک سایت بود و این را به خاطر داشته باشید که هیچ میانبری برای افزایش بازدید وب سایت شما وجود ندارد. اگر می خواهید بازدیدکننده ی بیشتری از سمت موتور جستجو داشته باشید، باید وقت و تلاش خود را صرف بهبود آن کنید.
سعی نکنید از طریق استراتژی های متمایز میانبر استفاده کنید، در غیر اینصورت ممکن است از عواقب منفی آن مانند رتبه پایین جستجو و از دست رفتن ترافیک رنج ببرید. پالیز محتوا امیدوار است که مقاله کاهش ترافیک وب سایت برای شما عزیزان مفید بوده باشد.