آموزش سئو, سئو وب سایت

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ

امروزه اکثر کسب و کارها به صورت اینترنتی شده است و افراد برای خرید اجناس سراغ سایت ها می روند. یکی از موضوعاتی که در رونق خرید و فروش از کسب و کار اینترنتی شما بسیار مهم است؛ ریمارکتینگ است. ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد راهی برای برقراری ارتباط با افرادی است که در گذشته با وب سایت شما ارتباط و تعامل داشته‌اند. در واقع Remarketing به تبلیغاتی گفته می‌شود که به طور مستقیم افرادی را که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش جامع سئو سایت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

وقتی این افراد سایت را ترک می‌کنند، حتی اگر محصولی هم از شما نخریده باشند، تبلیغات شما را در وب سایت‌های مرتبط می‌بینند. همراه سایت پالیز محتوا باشید تا در ادامه با ریمارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

ریمارکتینگ چیست؟

شما در برنامه‌ های بازاریابی خود روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به سمت سایت خود هدایت کرده و بیشترین ترافیک ممکن را دریافت کنید. اما لزوما نمی‌توان انتظار داشت همه کاربران با وارد شدن به سایت شما خریدی را انجام دهند. این افراد بسته به نیاز خود به صفحات مختلف سر می‌زنند و برخی از آنها خرید خود را نهایی کرده و تعدادی دیگر بدون اقدامی خاص از سایت خارج می‌شوند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش بهبود سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نکته مهم اینجاست که شما با استفاده از کوکی‌های مرورگر می‌توانید مسیر حرکت و اقدامات آنها را بررسی کنید و ببینید به کدام صفحات سر زده و از کدام محصولات بازدید کرده‌اند. بر این اساس می‌توانید با روش‌ها و استراتژی‌های مختلف دوباره آنها را در جاهای مختلف هدف قرار داده و بازاریابی کنید. در نتیجه به این کار بازاریابی مجدد ریمارکتینگ گفته می‌شود.

اما نکته مهمی که باید توجه کنید این است که ریمارکتینگ صرفاً محدود به سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه نیست، بلکه می‌توانید مشتریان فعلی را نیز دوباره هدف قرار دهید. به هر حال باید بارها و بارها در مکان‌های مختلف مخاطب خود را هدف بگیرید و با او ارتباط داشته باشید تا در نهایت امیدوار باشید که شما را برای خرید انتخاب کنند.

انواع ریمارکتینگ

انواع مختلف ریمارکتینگ را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

استاندارد:

تبلیغاتی که به آن دسته از افرادی نشان داده می‌شود که قبلا از این صفحه بازدید کرده‌اند. این تبلیغات در وب‌سایت ‌ها و اپلیکیشن‌ های موبایل نمایش داده می‌شوند. (با گوگل ادووردز، این شبکه شامل بیش از دو میلیون وب‌سایت شده است.)

دینامیک:

همانند ریمارکتینگ استاندارد است با این تفاوت که تبلیغات، بسته به محصولات و خدماتی که کاربران در وب‌سایت به دنبال آن هستند، شخصی‌سازی می‌شوند.

برای اپلیکیشن‌های موبایل:

در این مورد، تبلیغات به ‌طور خاص در اپلیکیشن و وب‌سایت‌ های بهینه‌ شده برای موبایل نمایش داده می‌شوند.

برای تبلیغات موتور جستجو:

این نوع کمپین‌ها شامل تبلیغات نمایشی نیستند اما زمانی نمایش داده می‌شوند که کاربرانی که پیش از این وب‌سایت را دیده‌اند در حال جستجو در گوگل هستند. این موضوع کمک می‌کند که هدف را به‌ طور قابل‌ ملاحظه‌ای انحصاری کنید؛ زیرا این افراد نه تنها پیش از این وب‌سایت شما را دیده‌اند، بلکه همچنان در گوگل درحال جستجوی محصولات و خدماتی مشابه و مرتبط می‌گردند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو با مدرک معتبر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بهترین افزونه های ساخت منو حرفه ای در وردپرس
مطلب مرتبط

ویدئو:

در ریمارکتینگ ویدئو، لیست افراد مورد هدف‌گذاری برای بازاریابی مجدد از کسانی که قبلا وب‌سایت را دیده‌اند ساخته نمی‌شود. در این نوع ریمارکتینگ افرادی ارجحیت دارند که با ویدئوهای وب‌سایت‌ها و کانال‌های یوتیوب تعامل برقرار کرده‌اند. پس از شناسایی این افراد، تبلیغات در یوتیوب، وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها به آن‌ها نمایش داده خواهد شد.

با کمک لیست توزیع:

در این‌جا می‌توان جامعه هدف تبلیغات را از میان لیست مخصوصی انتخاب کرد که پیش از این از روی نشانی ایمیل‌ها جمع ‌آوری شده‌اند. مثلا افرادی که در خبرنامه شما ثبت‌ نام کرده و اشتراک دارند.

ریمارکتینگ چگونه کار می کند؟

اگر علاقه دارید کمپین ریمارکتینگ خود را داشته باشید باید بدانید که اجرای آن کار ساده‌ای است. همراه پالیز محتوا باشید تا در ادامه با آن آشنا شوید:

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش اصول سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

  1. به حساب کاربری خود در گوگل ادووردز (یا یک ابزار ریمارکتینگ مشابه) وارد شوید و تگ ریمارکتینگ خود را بسازید. این تگ یا برچسب یک کد HTML است که شما باید آن را در تمامی صفحات وب‌ سایت خود قرار دهید.
  2. یک یا چند لیست ریمارکتینگ ایجاد کنید. این لیست‌ها شامل افرادی است که اقدام خاصی را در وب‌سایت شما انجام داده‌اند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را مطابق با اهداف خود دسته‌بندی کنید. به‌عنوان مثال لیست کاربرانی که از یک صفحه خاص بازدید کرده‌اند. یا حتی می‌توانید بسته با اینکه افراد در کدام مرحله از قیف تبدیل (کانورژن) قرار گرفته‌اند، آن‌ها را تقسیم‌بندی نمایید. مانند افرادی که کالای خاصی را به سبد خریدشان اضافه کرده‌اند اما آن را نخریده‌اند.

البته برای ایجاد چنین لیست‌هایی ممکن است به چندین روز یا چند هفته زمان نیاز داشته باشید تا کاربران آن به حد مورد نظرتان برسند.

  1. کمپین خود را فعال کنید. یک کمپین ریمارکتینگ جدید ایجاد کرده و یکی از لیست‌ هایی که ساخته ‌اید را هدف آن قرار دهید. شما حتی می‌توانید با تنظیمات عادی مانند زبان، منطقه جغرافیایی و… این کار را انجام دهید.
  2. در تبلیغات خود تنوع ایجاد کنید. اگر تازه این کار را شروع کرده‌اید، می‌توانید با کمک تست A/B، نوآوری‌های تازه ایجاد کنید. درک این که کدام تست، نتیجه بهتری داشته و ادامه دادن همان راه، به بهینه شدن کمپین شما کمک شایانی می‌کند.

چرا ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد اهمیت دارد؟

بسیاری از مدیران کسب و کار و اهمیت بسیاری برای بازاریابی مجدد و بازگشت مشتریان از دست رفته قائل هستند. شما با ریمارکتینگ به خوبی می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشیده و فرآیند فروش و کسب درآمد را به بهترین شکل برای خود مهیا کنید. کاهش هزینه‌های تبلیغات و همچنین افزایش آگاهی از برند شما از دیگر مزایای استفاده از ریمارکتینگ به شمار ‌می‌روند. به همین علت امروزه انواع مختلف بازاریابی مجدد برای شما در دسترس قرار گرفته‌اند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره سئو تخصصی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نکات طلایی لینک سازی داخلی
مطلب مرتبط

بدون شک یکی از مهم ترین اهداف مدیران کسب و کار‌ها در راه‌اندازی وب سایت فروشگاهی، رسیدن به هدف با ریمارکتینگ خواهد بود. ریمارکتینگ یکی از روش های جذب و رونق کسب و کار است که شما می توانید با این راهکار مشتری جدید و حتی قدیمی خود را ترغیب به خرید کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت پالیز محتوا پاسخ تمامی سوالات خود را در این زمینه دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *