سئو وب سایت

KPI سئو چیست و چطور تعیین می شود؟

kpi سئو

این سایت قصد دارد در این بخش ما را با KPI سئو و نحوه تعیین آن آشنا کند. سئو یکی از چندین فرایند اداره سایت می باشد. برای اینکه بتوانیم مطمئن شویم سئوی سایت به خوبی در حال انجام است و مشکلی برای سایت ایجاد نمی کند و تمامی مراحل آن به طور کامل طی شده است، نیاز به بررسی عملکرد سئو داریم.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در فارس با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

روش تعیین KPI سئو

بررسی عملکرد در تمام مسائل به بخش های مختلف با عنوان kpi  شناخته می شود. KPI سئو نیز نوعی واحد اندازه گیری کیفیت عملکرد آن می باشد. پالیز محتوا یکی از معتبرترین شرکت های انجام سئو سایت و خدمات پشتیبانی می باشد. 

Kpi سئو چیست؟

‏KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator می باشد. این اصطلاح برای روشی به کار می رود که در طی آن، سنجش خول بودن عملکرد افراد و سازمان ها بررسی می شود. در واقع KPI  به معنی شاخص عملکرد کلیدی می باشد. این روش به ما کمک می کند که خوب یا بد بودن عملکرد افراد را متوجه شویم و بفهمیم که آیا به اهداف مورد نظر دست یافته ایم یا خیر. در اصل با kpi گرفتن میتوان پیشرفت و یا پسرفت سازمان را بررسی نمود و به مدیران مجموعه ها این امکان را می دهد تا عملکرد تیم خود را بسنجند.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در یزد با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در سئو نیز KPI وجود دارد تا به وسیله آن، مدیران سایت ها، متوجه عملکرد کارکنان خود شوند و بدانند که اهداف به حصول رسیده است یا خیر. Kpi در سئو در بخش ها و مراحل مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد. هر کدام از این بخش ها دارای ویژگی هایی هستند که اگر آن موارد رعایت شده باشد به اهداف نزدیک شده ایم. این اهداف شامل ورودی، فرایند، خروجی، نتایج، رتبه سایت، فعالیت های کاربران و… می باشد. در بخش بعدی، این موارد بصورت کامل برای شما تشریح خواهد شد.

موارد مورد بررسی در kpi سئو

پارامتر های مختلفی در kpi سئو بررسی می شود تا میزان عملکرد افراد و سایت مشخص شود. در این قسمت این پارامتر ها را بصورت کامل برای شما شرح خواهیم داد. 

۱٫ ورودی ها:

اطلاعاتی که برای نوشتن محتوای سایت استفاده شده را بررسی می‌کند و کیفیت منابع استفاده شده در متن محتوای بارگذاری شده را مورد ارزیابی قرار می دهد.

. فرایند:

به طور کلی، تمام فعالیت انجام شده را بررسی می‌کند و اینکه آیا اصلاً این فعالیت اثردهی مثبت داشته است یا خیر. در این مورد kpi تمرکز خود را بر روی تولیدی و خروجی سایت می گذارد.

. خروجی:

در این بخش اطلاعاتی در مورد مقدار کار انجام شده و نتیجه آن گردآوری می‌کنند و سپس مورد ارزیابی قرار می دهند. در این قسمت تمرکز بر بررسی کیفیت چیزی است که در سایت تولید شده است.

. عواقب یا نتایج:

این قسمت بر روی دستاورد ها و تاثیرات آن ها تمرکز دارد.

. میزان بازدید سایت:

یکی از مواردی که برای بررسی میزان عملکرد در سئو مورد ارزیابی قرار می گیرد، تعداد بازدید از سایت است. اصلی‌ ترین معیار سنجش موفقیت شما در سئو، افزایش ترافیک ارگانیک است. ترافیک ارگانیک بازدید هایی است که از طریق سرچ در موتورهای جستجو و کلیک کاربر روی سایت شما بدست می آید. هر session به معنی ورود یک کاربر به وبسایت شما و انجام یک فعالیت مثل اسکرول کردن، کامنت گذاری و یا لایک کردن مطلب است.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در ساری با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مهم‌‌ترین معیارهای انتخاب هاست مناسب برای سایت
مطلب مرتبط

. رتبه سایت:

یکی دیگر از موارد بررسی در kpi  سئو، بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی می باشد. در زمان جستجوی کلمات کلیدی، هرچه رتبه‌ی سایت بهتر باشد یعنی عملکرد سئو شما نیز بهتر بوده است. سعی کنید به صورت هفتگی و منظم رتبه وب سایت خود را رصد کنید. اگر دچار افت شدیدی در رتبه شوید ممکن است مشکلی در وب سایت شما وجود داشته باشد پس به سرعت برای حل آن اقدام کنید.

. نرخ تبدیل کاربر به مشتری:

در سایت های عرضه کننده خدمات، برای بررسی kpi  سئو، یکی از مواردی که بررسی می شود، تعداد کاربرانی است که به مشتری تبدیل شده اند. هرچه عملکرد شما در سئو بهتر باشد، می توانید کاربران بیشتری که از سایت شما بازدید می کنند را به مشتری های خود تبدیل کنید.

. تعداد صفحات مشاهده شده توسط کاربران:

هرچه تعداد صفحاتی که کاربران از سایت شما مشاهده می کنند بیشتر باشد به این معنی است که شما توانسته اید نظر آن ها را به سایت خود جلب کنید و این نکته مثبت در سئو است. البته این مورد باید همراه با تبدیل کاربر به مشتری باشد؛ زیرا کاربران زیاد بدون خرید، ما را از هدف اصلی سایت دور می کند.

. مدت زمان حضور کاربر در سایت شما:

یکی دیگر از شاخص های kpi برای سنجش عملکرد سئو، میانگین زمانی است که کاربر در وب سایت شما حضور دارد. ربات های گوگل این مدت زمان را به عنوان معیاری برای رضایت کاربر از محتوای سایت در نظر می گیرند. پس هر چقدر مدت زمان حضور کاربر در سایت بیشتر باشد به این معناست که شما در عملکرد سئوی سایت خود موفق تر بوده اید.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در گلستان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

معرفی پرفروش ترین قالب های وردپرسی دنیا
مطلب مرتبط

مزایای انجام kpi سئو

  • اندازه گیری نتایج بدست آمده پس از نوشتن محتوای سایت
  • تعیین اهداف 
  • ایجاد انگیزه و شور و اشتیاق برای رسیدن به اهداف (به دلیل مشخص شدن میزان کیفیت کار هر فرد) 
  • کشف نقاط مثبت و منفی کار
  • هماهنگی کل تیم فعالیت کننده و مشخص شدن وظیفه هر فرد
  • جلو گیری از هزینه های زیاد ( با مشخص شدن هدف، پس از رسیدن به آن، وقت خود را صرف نگهداری آن می میکنیم و از صرف هزینه و وقت اضافی جلو گیری می شود.)

سخن پایانی در باب kpi سئو

‏Kpi روشی برای اندازه گیری میزان انجام فعالیت است. در سئو نیز مراحل و بخش های مختلفی را بررسی می کنند تا میزان عملکرد تیم و سایت مشخص شود. Kpi  سئو برای سایت بسیار حیاتی بوده و منجر به پیشرفت سایت و تیم فعال در آن می شود. اگر شما برای انجام kpi  سایت خود مشکل دارید و یا به دنبال آن هستید که افراد با تجربه آن را برای شما انجام دهند تا از نتیجه آن اطمینان کسب کنید، می توانید به سایت پالیز محتوا مراجعه کنید. این شرکت تمامی کارهای پشتیبانی از سایت، از جمله kpi سئو را برای شما با کیفیت بالا انجام خواهد داد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در هرمزگان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *