بیایید با هم درباره بازاریابی محتوا بیشتر بدانیم. پیش از اینکه در مورد بازاریابی صحبت کنیم باید بدانیم که منظور از محتوا چیست؟ بارها و بارها این جمله را در جای جای فضای مجازی دیده ام؛ “Content Is The King”. این جمله حکایت از یک چیز مهم دارد و آن هم این است که محتوا در فضای مجازی حرف اول را می زند؛ شاید هم حرف اول و آخر! بازاریابی محتوا کمک می کند تا وبسایت شما بیشتر دیده شود و متعاقبا رتبه بندی بهتری از گوگل دریافت کند. سئو مجموعه ای از فعالیت ها می باشد که انجام دادن آن ها منجر به این خواهد شد که در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی وب سایت شما در بین نتایج برتر موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده شود.
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
بازاریابی محتوا در این بین نقش مهمی ایفا می کند و اگر به درستی انجام شود می تواند رتبه سایت تان را از این رو به آن رو کند. در ادامه با ما همراه باشید تا تاثیرات مهم و مثبت بازاریابی محتوا بر سئوی سایت را درک کنید.
سئو و بازاریابی محتوا همچون حلقه های یک زنجیر به هم متصل اند
عده زیادی از افراد به اشتباه تصور می کنند که بازاریابی محتوا و سئو دو معقوله کاملا جدا از هم هستند. اما چرا باید همچین فکری کرد؟ سئو و بازاریابی محتوا تکمیل کننده همدیگر هستند و بدون دیگری معنا و مفهوم ندارند. در واقع بازاریابی محتوا با هدف بهبود سئو انجام می شود. سئو بدون محتوا هیچ معنایی ندارد. تمامی اقداماتی که در دنیای آنلاین صورت می پذیرد تک به تک آن ها در راستای بهبود سئو انجام می شوند و مهمترین آن ها را می توان بازاریابی محتوا دانست.
بازاریابی محتوا به شما استراتژی بهبود سئو می دهد
اگر در تولید محتوا و سئو دستی بر آتش داشته باشید پس به خوبی از اهمیت کلمات و عبارت های کلیدی در سئوی یک سایت آگاه هستید. بازاریابی محتوا به شما می گوید که چگونه باید از کلمات کلیدی استفاده کنید و اساسا چه نوع محتوایی تولید کنید تا مخاطب پسند باشد و توسط موتورهای جستجو و الگوریتم های طراحی شده محتوای بهینه ای شناخته شود. بازاریابی محتوا به شما استراتژی می دهد تا بهترین محتوای ممکن را در وبسایت خود تولید کنید.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت سئوکار در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
گوگل به محتواهای جدید، خلاقانه، منحصر به فرد و محتواهایی که به صورت هدفمند از عبارات و کلمات کلیدی استفاده کرده اند علاقه زیادی دارد. محتواهای جدید سریعا توسط گوگل ایندکس می شوند و در نتیجه جستجوی کاربران به تعداد دفعات بیشتری نمایش داده می شوند. زمانی می توانید ادعا کنید سئوی خوبی دارید که از یک استراتژی مدون برای تولید محتوا استفاده کنید و اصطلاحا بازاریابی محتوا را بلد باشید. اما بازاریابی محتوا چه استراتژی هایی را به ما میدهد؟
-
تعیین واژه های کلیدی و عبارت های کلیدی
شما باید با استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا در یابید که چه واژه های کلیدی و عبارت های کلیدی را باید انتخاب کنید. در این راستا می توانید از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی مثل گوگل ادوردز و یا سایر ابزارهای مشابه استفاده کنید. بدین سان می توانید محبوب ترین کلمات کلیدی و عبارت های کلیدی را پیدا کنید و آن ها را در دستور کار تولید محتوای سایت تان قرار دهید.
-
محتوای شما باید خلاقانه و منحصر به فرد باشد
برای اینکه رتبه بهتری از گوگل دریافت کنید باید محتوایی جدید و منحصر به فرد تولید کنید. کافی ست محتوای شما تکراری باشد تا از طرف گوگل متوجه جریمه های سنگین شوید. هیچ گاه از محتوای کپی شده استفاده نکنید چرا که هم از دید گوگل به شدت رتبه تان افت خواهد کرد و هم از دید کاربران به نظر غیر حرفه ای خواهید آمد. طبیعتا کاربران به سادگی می توانند با یک جستجوی ساده متوجه شوند که محتوای شما کپی شده است و احتمالا سریعا سایت تان را ترک خواهند کرد.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
اگر محتوای شما خلاقانه، ناب و منحصر به فرد باشد قطعا کاربران را درگیر خود خواهد کرد و آن ها دقایقی را برای مطالعه و بررسی محتوای جذاب شما در سایت تان سپری خواهند کرد که خود در رتبه بندی سایت تان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
-
محتوای تولید شده باید ارزش انتشار را داشته باشد
محتوایی که تولید می کنید باید آنقدر جذاب، روان و با قلمی روان و شیوا نوشته شده باشد که افراد آن را منتشر کنند. انتشار دادن محتوا توسط کاربران به هر چه بیشتر دیده شدن آن کمک می کند. اینگونه می توانید ترافیک طبیعی برای سایت تان ایجاد کنید و رتبه سایت را ارتقا دهید. استفاده از اینفوگرافیک های جذاب در کنار متن می تواند به تفهیم هر چه بیشتر متن و سادگی مطالعه کمک کند. سعی کنید قلمی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید که مختص خودتان باشد.
ارائه اطلاعات مفید و ارزنده در کنار داشتن قلم شیوا باعث می شود افراد به این نتیجه برسند که محتوای شما ارزش وقت صرف کردن را داشته است.
ارتباط با مشتری از طریق بازاریابی محتوا
برای اینکه یک CRM قوی داشته باشید باید محتوایی تولید کنید که موجب جلب اعتماد مشتریان شود. تا زمانی که نتوانید محتوای درخور مشتریان تولید کنید طبیعتا جلب اعتماد آن ها کار دشواری خواهد بود. فرض کنید برای اولین بار وارد یک وبسایت شده اید و شروع می کنید به بررسی محتوای سایت. مطمئنا اگر محتوای وب سایت محتوایی جدید، جذاب و پر از اطلاعات مفید باشد نظرتان نسبت به آن مجموعه جلب خواهد شد.
همچنین با سر زدن به بخشی تحت عنوان “درباره ما” اگر با محتوای جامع و خوبی مواجه شوید که اطلاعات کاملی از مجموعه در اختیار مخاطب قرار داده مطمئنا تورتان بر این خواهد بود که با مجموعه ای حرفه ای روبرو هستید. به همین سادگی شما می توانید با خلق یک محتوای خاص، جامع و جذاب اعتماد مشتریان را جلب کنید و با آن ها روابطی سازنده برقرار سازید. با وجود این روابط قوی و همیشگی می توانید پایه ها سئو را محکم تر بسازید.
بازاریابی محتوا منجر به تمایز از رقبا خواهد شد
بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر باشید. در بازار شلوغ و پر هیاهوی امروز که تمامی کسب و کارها سعی در جذب مشتری دارند. بازاریابی محتوا راهی ست که می توانید از طریق آن خود را متمایز از رقبا سازید. ارزش محتوای شما می تواند به مشتری ها این موضوع را نشان دهد. که تا حد برای آن ها اعتبار و احترام قائل هستید و سعی درارائه بهترین ها به آن ها دارید.
طبیعتا مشتریان کسب و کاری را انتخاب می کنند که در ارائه محتوای خوب و جامع برای مخاطبان خود ارزش بیشتری قائل اند. و محتوای با کیفیت تری برای آن ها تولید کرده اند. از همین جا می توانند متوجه شوند که شما قطعا در ارائه محصولات نیز کیفیت بالایی را برای آن ها به ارمغان خواهید آورد. بنابراین سئوی شما روز به روز قوی تر خواهد شد.
نتیجه گیری در مورد بازاریابی محتوا و سئو
افرادی را می توان در دنیای تجارت آنلاین موفق دانست که بتوانند از طریق بازاریابی محتوا سئوی سایت شان را بالا ببرند. این در واقع نه تنها یک تکنیک بلکه یک هنر است. چرا که تولید محتوای استراتژیک بیش از هر چیز دیگری می تواند. موجب بالا بردن ترافیک. ارگانیک سایت. و افزایش رتبه تان شود. بازاریابی محتوا کم هزینه ترین روش برای بهبود و ارتقای سئو در دنیای آنلاین و البته مهمترین آنهاست. با پالیز محتوا همرا باشید و با اطمینان خاطر گام بردارید.