تمام اقداماتی که وب مسترها انجام می دهند در راستای کسب رضایت هر چه بیشتر مخاطبان سایت شان است. اگر مخاطبان از سایت شما رضایت نداشته باشند طبیعتا برای دفعات بعدی سراغ آن نخواهند رفت. الگوریتم های رتبه بندی مختلفی توسط گوگل در سال های اخیر توسعه داده شده است و یکی از برجسته ترین آن ها الگوریتم Page Experience بوده است. این الگوریتم به طور هدفمند میزان رضایت کاربران را می سنجد و آن را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت دخالت می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی الگوریتم Page Experience بپردازیم.
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
الگوریتم Page Experience چیست؟
در بین چندین و چند الگوریتم گوگل، الگوریتم Page Experience یکی از مهمترین آنهاست که قادر به اندازه گیری تعامل کاربر و میزان رضایت او از وب سایت شما می باشد. چنانچه به تشخیص این الگوریتم وبسایت شما تعامل مفیدی با کاربران نداشته باشد و در کسب رضایت آن ها شکست خورده باشد بی شک رتبه سایت تان افت خواهد کرد. بهینه سازی معیار Page Experience منجر به این خواهد شد که کاربران تجربه شیرینی از حضوردر محیط سایت شما داشته باشند.
این الگوریتم توانسته همچون یک نیروی محرک قوی برای سایت های مختلف عمل کند و آن ها را به سمت و سوی کسب هر چه بیشتر رضایت مخاطبان سوق دهد. کما اینکه سایت های تجاری زیادی با حرکتی هم راستا با این الگوریتم قادر به کسب موفقیت بیشتر شده اند.
چه پارامترهایی توسط الگوریتم Page Experience بررسی می شوند؟
سرعت بارگذاری وب سایت، سازگاری با گوشی موبایل، رابط کاربری دوستانه، تبلیغات هوشمندانه و چیدمان عناصر و دسترسی سریع به محتوای مورد نظر همگی از جمله پارامترهایی هستند که منجر به کسب رضایت هر چه بیشتر مخاطب می شوند. تمامی این پارامترها روی هم رفته به صورت یک سیگنال در می آیند و گوگل با بررسی این سیگنال اقدام به رتبه دهی به سایت مورد نظر خواهد نمود.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت سئوکار در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
اگر بخواهیم مثالی ملموس از عملکرد این الگوریتم بزنیم باید به تبلیغات آزاردهنده ای اشاره کنیم که با بستن آن ها و زدن دکمه ضربدر به صفحات دیگر هدایت می شویم. شما قطعا بعد از این رخداد سایت مورد نظر را ترک خواهید کرد چرا که تجربه ای ناخوشایند به شما بخشیده. گوگل تمامی این موارد را توسط این الگوریتم رصد می کند و آن ها را در رتبه بندی سایت شما لحاظ خواهد کرد.
الگوریتم Page Experience چگونه روی رتبه بندی سایت ها تاثیر می گذارد؟
الگوریتم Page Experience به صاحبان وب سایت ها کمک میک ند تا اقدامات مهمی را برای رضایت مخاطبان خود صورت دهند. از طرفی هدف اصلی الگوریتم Page Experience کمک به کاربران برای یافتن محتوای مرتبط و مفید است. چنانچه این الوریتم متوجه شود کاربران در کار کردن با یک سایت عمدتا دچار مشکل می شوند و آن را ترک می کنند طبیعتا رتبه ضعیف تری به آن سایت خواهد داد.
در مورد جستجوی کاربران نیز این موضوع به شکل عکس صادق است. زمانی که کاربران اقدام به جستجوی یک عبارت کلیدی می نمایند موتور جستجوی گوگل سعی می کند مرتبط ترین محتوا را به آن ها نشان دهد و اگر محتوای تعدادی سایت از نظر مرتبط بودن در یک سطح باشد، گوگل اقدام به نمایش سایت هایی خواهد نمود که از الگوریتم Page Experience امتیاز بهتری دریافت کرده اند. بنابراین باز هم می توان گفت که رتبه بندی نهایی سایت ها به الگوریتم Page Experience وابسته است.
شناسایی فرصت های بهبود تجربه کاربری بر اساس الگوریتم Page Experience
اگر می خواهید بر طبق الگوریتم Page Experience امتیاز و رتبه بندی بهتری از گوگل دریافت کنید باید فرصت های بهبود را شناسایی کنید. گوگل برای اینکه کار را برای شما راحت کند ابزارهای توسعه مانند Light House، Mobile Friendly وPage Speed را ارائه داده است. این ابزارها در کنسول جستجوی گوگل می توانند در گزارش دهی های دقیق پیرامون شناخت فرصت های بهبود تجربه کاربری به شما کمک کنند. با این حال می توانید راهکارهای زیر را نیز در لیست اقدامات خود جای دهید.
تست Usability را در صفحات وب خود اجرا کنید
با انجام این تست در صفحات مختلف وب متوجه خواهید شد که عملکرد سایت تان در چه حد است. لازم است این را بدانید که هر کدام از صفحات وب در سایت شما به طور جداگانه توسط این الگوریتم ارزیابی می شوند بنابراین باید تمامی صفحات سایت را از این بابت چک کنید. با استفاده از این تست شما متوجه می شوید که نرخ پرش سایت تان چقدر است و دلیل افزایش این نرخ چه بوده است.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
استفاده از محتوای نامربوط، کم بودن سرعت بارگذاری، عدم سازگاری با نسخه موبایل و این دست از موارد می تواند موجب بالا رفتن نرخ پرش شود و در صورت شناسایی درست این موارد می توانید برای بهبود شان اقدام کنید.
از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید
بهره مندی از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب این امکان را به شما می دهد تا بتوانید محتوای سایت را بهتر مدیریت کنید و در صورت نیاز اقدام به ویرایش و یا حذف یک محتوا نمایید. از طرفی کد نویسی های پیچیده بدین شکل حذف خواهند شد. سیستم مدیریت محتوا کمک می کند تا محتوایی مطابق با ذائقه کاربر تولید کنید و سعی در جلب رضایت او داشته باشید.
خطای ۴۰۰ را تا حد امکان کاهش دهید
طبیعتا بالا رفتن سرعت لود شدن وب سایت و کاهش خطای ۴۰۰ می توان به شما در جلب رضایت مخاطب کمک بیشتری کند. بدین منظور یک گزارش از صفحات سایت تان بگیرید و صفحات خراب را شناسایی کنید. بالا بردن سرعت سایت می تواند در یک تجربه کاربری لذتبخش غوغا به پا کند.
طراحی موبایل فرندلی سایت
عمده کاربران اینارنتی از موبایل برای دسترسی به سایت ها استفاده می کنند. بسیار مهم است که وب سایت شما روی گوشی موبایل چگونه ظاهر می شود. چنانچه طراحی سایت تان ریسپانسیو نباشد بی شک تعداد زیادی از مخاطبان شما در همان وهله اول ریزش پیدا خواهند کرد و این می تواند روی رتبه سایت تان طبق الگوریتم Page Experience تاثیر منفی بگذارد.
توجه به Safe Browsing
هر چند که این مورد در رتبه بندی طبق الگوریتم Page Experience دخالت مستقیم ندارد. اما اگر سایت شما از کاربر اطلاعات محرمانه بخواهد. و یا اطلاعات محرمانه او را افشا کند بی شک تجربه کاربری ناخوشایندی را برای او رقم خواهد زد. از دست دادن اعتماد کاربران چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را بازگردانی کرد.
نتیجه گیری
اگر می خواهید سایت تان رتبه بندی خوبی را کسب کند باید طبق دستورالعمل های الگوریتم Page Experience عمل کنید. ایمن بودن سایت، ریسپانسیو بودن سایت، گرافیک زیبا، سرعت بالای لود شدن، عدم نمایش تبلیغات آزار دهنده، استفاده از محتوای مرتبط و منحصر به فرد و ثبات بصری بالا همگی از جمله مواردی هستند. که توسط این الگوریتم مورد سنجش قرار می گیرند. و در قالب یک سیگنال در رتبه بندی سایت شما نقش خواهند داشت. پالیزمحتوا در خدمت شما عزیزان می باشد.