سئو وب سایت

آشنایی با الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین

گوگل الگوریتم های زیادی را برای رتبه بندی وب سایت ها ارائه داده است و بر اساس آن ها عمل می کند اما اخیرا الگوریتمی بر پایه هوش مصنوعی طراحی نموده که می تواند مرتبط ترین نتایج را با عبارت جستجو شده توسط کاربر به او نمایش دهد و بر اساس رفتاری که مخاطب از خود نشان می دهد امتیاز سئوی سایت را تعیین کند. در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون این الگوریتم طلایی به نام الگوریتم رنک برین کمی به گفتگو بپردازیم.

برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این الگوریتم جلوی بسیاری از تقلب ها و حق و ناحق شدن زحمات سایت های مختلف را می گیرد. بسیاری از صاحبان وب سایت ها برای مدت ها با استفاده بی مورد از برخی کلمات کلیدی پر تکرار سعی در بالا بردن رتبه سایت خود داشتند و این موضوع کاربران را کلافه کرده بود. اما با ارائه الگوریتم رنک برین، نتایج جستجو دیگر نه تنها با توجه به ساختار واژگان عبارت جستجو شده بلکه با توجه به معنا و مفهوم عبارت جستجو شده نمایش داده می شوند.

الگوریتم Rank Brain چیست و چگونه عمل می کند؟

الگوریتم رنک برین حاصل نبوغ متخصصین گوگل می باشد. با استفاده از این الگوریتم بهترین و نزدیک ترین نتایج مرتبط با عبارت های جستجو شده نمایش داده می شوند. این الگوریتم در واقع می تواند شاه کلید طلایی کسب رضایت مخاطبان از محتواهای نمایش داده شده و راهی برای نتیجه بخش بودن زحمات و تلاش سایت هایی باشد که شبانه روزی برای تولید محتوای ارزشمند بدون هیچ گونه تقلبی تلاش می کنند.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت  سئوکار در کرج  با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بهترین روشهای بررسی mobile friendly بودن سایت
مطلب مرتبط

الگوریتم رنک برین در واقع الگوریتم مکمل مرغ مگس خوار است. این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی یا همان AI عمل می کند و طراحی آن با استفاده از Machine Learning صورت گرفته است.

هوشمند بودن الگوریتم Rank Brain

الگوریتم رنک برین یک الگوریتم هوشمند است. بدین صورت که در نتایج به دست آمده تحلیل هایی را به صورت خودکار انحام می دهد و به دانش خود بدین شکل می افزاید. این فرآیند بدون دخالت انسان صورت می پذیرد و به همین دلیل است که به آن الگوریتم هوشمند می گویند. الگوریتم رنک برین دائما در حال تغییر و به روز رسانی داده های خود می باشد و هر روز در حال یادگیری است.

همین موضوع باعث شده نتیجه حاصله از جستجوی کاربران شباهت زیادی به آنچه داشته باشد که در ذهن کاربر در جریان است. بد نیست بدانید که الگوریتم Rank Brain سومین عامل موثر در رتبه بندی سایت ها با توجه به جستجوی کاربر است.

حدس مفهوم عبارت های کلیدی جستجو شده توسط الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین قادر است مفهوم عبارت های جستجو شده را تشخیص دهد بنابراین دیگر این طور نیست که گوگل مانند یک ربات هر سایتی که در آن از کلمه کلیدی مورد نظر شما استفاده شده باشد را نمایش دهد. این الگوریتم معنا و مفهوم عبارت های جستجو شده را تفسیر می کند و با در نظر گرفتن پارامترهایی چون منطقه جغرافیایی کاربر، نوع دستگاهی که کاربر در حال استفاده از آن است، تاریخچه جستجوهای کاربر، علاقه مندی ها او، استفاده از کوکی ها و مواردی از این قبیل نزدیک ترین چیزی که در ذهن کاربر وجود دارد را به او نمایش می دهد.

تاثیر برد کرامب بر سئو سایت
مطلب مرتبط

تحلیل رفتار کاربران توسط الگوریتم رنک برین

 کار الگوریتم رنک برین تنها به نمایش نتایج جستجو محدود نمی شود. این الگوریتم بعد از نمایش نتایج جستجو رفتار مخاطب را به شکلی ریزبینانه زیر ذره بین می گیرد تا متوجه شود که آیا کاربر از نتایج نشان داده شده رضایت دارد یا خیر. رضایت کاربر می تواند نشانه از عملکرد صحیح و دقیق این الگوریتم باشد و البته راهی برای رتبه بندی سایت های نمایش داده شده.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

میزان رضایت کاربر از سایت ها با توجه به تعداد کلیک های صورت گرفته روی نتایج و مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می کند مشخص می شود. این موضوع در مورد رفتار تمامی کاربران صادق است.

چه فاکتورهایی در رتبه بندی الگوریتم رنک برین نقش دارند؟

سایت ها دیگر به خوبی دریافته اند که پر کردن سایت از کلمات کلیدی راهی پوچ و واهی برای دستیابی به رتبه برتر است. آن ها باید تولید محتوای خود را مطابق با الگوریتم رنک برین تنظیم کنند. برای اینکه میزان رضایت کاربر از سایت سنجیده شود الگوریتم رنک برین به این موارد توجه خواهد کرد:

  • زمان ماندگاری کاربر در سایت؛

هر چه مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر باشد طبیعتا نشان از رضایت بالای او دارد.

  • تعداد سایت هایی که کاربرد بعد از ورود به سایت شما بدان ها ورود کرده؛

اگر کاربرد بعد از ورود به سایت شما اقدام به باز کردن سایت هایی مشابه نماید نشان از این دارد که محتوای سایت تان برای او مفید نبوده بنابراین اگر تعداد سایت های باز شده توسط کاربر بالا باشد می تواند نشان از عدم رضایت او داشته باشد.

  • جامع بودن محتوا و در بر داشتن تمامی جنبه های موضوع سرچ شده؛

اگر کاربرد بعد از ورود به سایت شما و مطالعه محتوا باز هم اقدام به جستجوی عبارت کلیدی نماید نشان از عدم جامعیت محتوای شما دارد و بر سئوی سایت تان تاثیر منفی می گذارد.

  • زمان بارگزاری سایت؛

اگر بیش از ۵ ثانیه باشد بر سئوی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

  • بک لینک های داخلی و خارجی سایت؛

این مورد نه تنها روی الگوریتم رنک برین بلکه روی سایر الگوریتم های گوگل تاثیر مثبتی دارد.

آف پیج سئو چیست و چه مزایایی دارد؟
مطلب مرتبط

چگونه سایت خود را مطابق با الگوریتم رنک برین ارتقا دهیم؟

برای اینکه از دید الگوریتم رنک برین رتبه خوبی دریافت کنید باید مواردی چون ارائه محتوای جامع و کامل، استفاده از کلمات کلیدی به جا و به اندازه مرتبط با محتوای سایت، در نظر گرفتن بخشی برای نظرات کاربران، افزودن تعداد بک لینک های داخلی و خارجی، افزایش نرخ کلیک و اجرای مدل هایی چون خوشه ستون را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

الگوریتم رنک برین یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل می باشد که بر پایه یادگیری ماشین طراحی شده و دو وظیفه اصلی دارد. این دو وظیفه در واقع درک کوئری های جستجو و عبارت های سرچ شده و دیگری سنجش و آنالیز میزان رضایت کاربران از نتایج جستجو می باشد. طبیعتا سایت هایی که بتوانند مطابق با استانداردهای الگوریتم رنک برین حرکت کنند رتبه و امتیاز سئوی بهتری را از دید گوگل دریافت می کنند.با پالیز محتوا تماس یگیرید و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *